پریگوژین می گوید که نیروهای واگنر برای جنگیدن در اوکراین باز نخواهند گشت



یوگنی پریگوژین، رهبر گروه شبه‌نظامی واگنر روسیه، روز چهارشنبه گفت که نیروهای این گروه که در پی شورش ناقص ماه گذشته به بلاروس می‌روند، برای نبرد در اوکراین برنمی‌گردند اما برای آموزش ارتش در بلاروس باقی خواهند ماند.

پریگوژین در اولین حضور خود پس از قیام نافرجام ماه گذشته گفت: “ما کارهای زیادی برای روسیه انجام داده ایم. آنچه اکنون در جبهه اتفاق می افتد مایه شرمساری است. ما نمی خواهیم بخشی از آن باشیم.”

در یک ویدیوی لرزان از تلفن همراه که هنگام غروب گرفته شده است، پریگوژین را می‌توان در یک کلاه بیسبال دید. او به انبوهی از مبارزان واگنری خطاب کرد و به صدای تشویق و تشویق ادامه داد.

پریگوژین در حمله ای که در حال حاضر متعلق به آن است گفت: “بنابراین تصمیم گرفتیم برای مدتی در بلاروس بمانیم. این بار ارتش بلاروس را به دومین ارتش قدرتمند جهان تبدیل خواهیم کرد و در صورت لزوم جای آن را خواهیم گرفت.” توسط جهان روسیه، دومین ارتش بزرگ، گفت.

او سپس اشاره کرد که نیروهایش ممکن است بعداً به آفریقا بروند، جایی که واگنر در مالی و جمهوری آفریقای مرکزی فعال بوده است.

معاون پریگوژین دیمیتری اوتکین جنگ به نام او نامی برای این ارتش مزدور گذاشت و گفت: “این تمام نشده است. این یک شروع است. سخت ترین کار دنیا به زودی آغاز خواهد شد.”

پریگوژین ماه گذشته پس از ماه ها روابط پرتنش با رهبری نظامی روسیه، ارتش را علیه مقامات روسیه بسیج کرد. او افراد خود را به عمق خاک روسیه هدایت کرد و شهر جنوب غربی روستوف-آن-دون را اشغال کرد و تنها در چند ده کیلومتری مسکو توقف کرد.

جنگ سالار مرتد پس از انعقاد قراردادی با کرملین و دیکتاتور بلاروس، الکساندر لوکاشنکو، شبکه را ترک کرد که بر اساس آن مبارزان واگنر از پیگرد قانونی در روسیه مصون خواهند بود در حالی که او و افرادش به تبعید می روند. بلاروس.

او چند روز بعد دوباره ظاهر شد و یک پیام صوتی در رسانه های اجتماعی منتشر کرد که در آن از حامیان قیام لغو شده تشکر کرد و در عین حال گفت که مینسک به نیروهایش گزینه ادامه عملیات از بلاروس را پیشنهاد داده است.

از آن زمان، گزارش های مربوط به محل اختفای پریگوژین متناقض بوده است. لوکاشنکو ابتدا تایید کرد که پریگوژین در 27 ژوئن، سه روز پس از شورش، در بلاروس اعلام نشده بود، و بعداً گفت که او واقعاً آنجا نبوده و حتی ممکن است در روسیه باشد.

کرملین هفته گذشته اعلام کرد که رئیس واگنر در 29 ژوئن با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دیگر فرماندهان واگنر در مسکو دیدار کرده است.



دیدگاهتان را بنویسید