علم روشن است. پس چرا دولت ها نمی توانند در مورد بخارپز به توافق برسند؟ – سیاست


برای گوش دادن به این مقاله، play را فشار دهید

توسط هوش مصنوعی صحبت می شود.

دانشمندان، پزشکان و مقامات بهداشتی در مورد بحث مصرف سیگار می توانند روی یک چیز توافق کنند: آنها می خواهند افرادی که سیگار می کشند سیگار را ترک کنند.

اینجاست که اجماع به پایان می رسد.

از زمانی که سیگارهای الکترونیکی در دهه 2000 به صحنه آمدند، محققان را دچار اختلاف کرده، تنظیم‌کننده‌ها را سردرگم کرده و منجر به تغییر چشمگیر اقبال صنعتی‌ای شد که محصولاتش رو به افول بود.

این بحث گاهی سمی است و همکاران و شرکای سابق را در برابر یکدیگر قرار می دهد.

و این منجر به سیاست‌های بسیار متفاوتی در میان دولت‌هایی شده است که همگی «قهرمانان کنترل دخانیات» در نظر گرفته می‌شوند.

به عنوان مثال، برزیل و پاناما سیگارهای الکترونیکی را ممنوع کرده‌اند، در حالی که در مکان‌هایی مانند بریتانیا و کانادا، ویپ‌ها به طور رایگان در دسترس کسانی است که می‌خواهند. کشورهای دیگر جایی در وسط نشسته اند.

با این حال، این کشورها سیاست های خود را بر اساس همین شواهد استوار می کنند. بسیاری از مواردی که Vinayak Prasad از سازمان بهداشت جهانی (WHO) No Tobacco Unit می گوید غیرقابل انکار است.

“هیچ کس مخالف است که این اعتیادآور است. هیچ کس مناقشه ای ندارد که جذابیتی برای آن وجود دارد، به دلیل نحوه بازاریابی آن… هیچ کس در دنیا مناقشه ندارد که افراد غیر سیگاری از آن استفاده نکنند. او گفت که هیچ کس در جهان بحث نمی کند که افراد زیر سن قانونی نباید از آن استفاده کنند.

اما آنچه مورد مناقشه است – و چیزی که باعث ایجاد شکاف به ظاهر غیرقابل حل بین کشورها و دانشمندان شده است – این است که چگونه شواهد علمی باید به سیاست تبدیل شوند.

علم را دنبال کنید

جیمی هارتمن بویس می‌گوید شواهد نشان می‌دهند که مضر بودن یا مفید بودن استخاره بستگی به شخصیت شما دارد.

هارتمن بویس، استادیار سیاست و عمل مبتنی بر شواهد در دانشگاه آکسفورد، می‌گوید: «این واقعاً محصولی است که برای برخی افراد خوب است و برای افراد دیگر بد، که به نظر می‌رسد یک بیانیه بیش از حد پیچیده نیست، اما در واقع چیزی است که برای بسیاری از مردم سخت است.»

او یک بررسی کاکرین در سال 2022 را رهبری کرد – که بهترین نوع تجزیه و تحلیل شواهد موجود را در نظر گرفت – که به بررسی سیگارهای الکترونیکی برای ترک سیگار پرداخت. این پژوهش قوی‌ترین شواهدی را پیدا کرد که نشان می‌دهد ویپینگ بهتر از ابزارهای جایگزین سنتی نیکوتین مانند چسب یا آدامس برای کمک به ترک سیگار به افراد کمک می‌کند. برای کسانی که طرفدار این بودند که استخاره یک مکانیسم موثر کاهش آسیب است، این یک پیروزی قابل توجه بود.

اما پیچیده تر از این نیز هست.

بررسی کاکرین در سال 2022 به این نتیجه رسید که ویپینگ نسبت به سایر ابزارهای جایگزین نیکوتین در کمک به افراد برای ترک سیگار مفیدتر است | چادر محی الدین/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

هارتمن بویس گفت که از زمانی که کاکرین برای اولین بار شروع به بررسی شواهد کرد، تقریباً 10 سال پیش، همه چیز به طرز چشمگیری تغییر کرده است. خود دستگاه ها در حال حاضر متفاوت هستند و در رساندن نیکوتین بسیار بهتر هستند. برای افرادی که سعی در ترک سیگار دارند خوب است، اما برای افراد غیر سیگاری مانند کودکانی که برای اولین بار این سیگار را امتحان می کنند، مشکل ایجاد می کند.

اما همه حتی متقاعد نشده اند که در دراز مدت برای اکثر سیگاری ها مفید است.

یورگن وستبو، پزشک متخصص و استاد بازنشسته پزشکی تنفسی در بیمارستان دانشگاه منچستر جنوبی، که اخیراً به زادگاهش دانمارک بازگشته است، موافق است که کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده نشان می‌دهند که سیگارهای الکترونیکی می‌توانند به افراد کمک کنند سیگار را ترک کنند.

اما او همچنین به داده‌های آزمایش‌های بالینی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد افرادی که سیگارهای الکترونیکی دریافت می‌کنند بیشتر از افرادی که از مواد کمکی مانند آدامس نیکوتین استفاده می‌کنند، بیشتر از آن استفاده می‌کنند. وستبو گفت شواهد در سطح جمعیت نشان می دهد که تا زمانی که به نیکوتین معتاد هستید، احتمال اینکه دوباره سیگار را شروع کنید بیشتر است.

شکی نیست که ویپینگ می تواند – بهتر از هر جایگزین نیکوتین دیگری – باعث شود مردم سیگار را ترک کنند. [as a medicine]. ویپینگ نسخه ای نیست، هر کسی می تواند آن را بخرد. بنابراین شما نمی توانید به راحتی یافته های حاصل از آزمایشات کنترل تصادفی را در دنیای واقعی اعمال کنید. و من فکر می کنم اینجاست که ما با هم اختلاف نظر داریم.”

همچنین هنوز اطلاعاتی در مورد اثرات بلندمدت سیگارهای الکترونیکی وجود ندارد، که باعث می‌شود برخی از سیاست‌گذاران، مانند WHO، از اصل احتیاط در هنگام مصرف سیگار استفاده کنند.

آدریانا بلانکو مارکیزو، رئیس کنوانسیون چارچوب سازمان جهانی بهداشت در دبیرخانه کنترل دخانیات، در گزارش سال 2021 سازمان جهانی بهداشت در مورد محصولات جدید تنباکو، گفت: «تا زمانی که تحقیقات مستقل نمایه خطر واقعی این محصولات را نشان ندهد، مقامات باید محتاط باشند.

پراساد گفت که اصول WHO که شش سال پیش برای سیگارهای الکترونیکی وجود داشت، در واقع تغییر چندانی نکرده است. در واقع، اگر نظرات عمومی مورد توجه قرار گیرد، سازمان جهانی بهداشت حتی محکم‌تر در این زمینه تحقیق کرده است. در ماه ژوئن، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل WHO گفت که این روایت که سیگارهای الکترونیکی بخشی از کاهش آسیب هستند، “صحت ندارد” و “یک تله” است.

کهیر در

نظراتی از این دست بیانگر دیدگاه جان بریتون در مورد بحث ویپ است. بریتون قبل از بازنشستگی، مدیر مرکز مطالعات دخانیات و الکل بریتانیا در دانشگاه ناتینگهام بود و در شکل‌دهی رویکرد بریتانیا به بخارپز بسیار تأثیرگذار بوده است. بریتانیا سیگارهای الکترونیکی را به عنوان راهی برای کمک به ترک سیگار پذیرفته است و امسال طرحی را برای اولین بار در جهان اعلام کرد تا به سیگاری‌ها یک کیت استارتر ویپ همراه با حمایت رفتاری ارائه دهد.

همانطور که او می بیند، بسیاری از سازمان ها و افراد از به روزترین شواهد پیروی نمی کنند و خود را در موقعیت های ریشه دار و قدیمی گرفتار می یابند.

به نوعی خود را به گوشه‌ای می‌کشید که اگر در ابتدا بگویید، “از ظاهر این کار خوشم نمی‌آید، بیایید آن را ممنوع کنیم” و سپس به تدریج شواهدی به دست می‌آیند، مثل اینکه ممنوع کردن آن ایده خوبی نیست، یا باید شجاعت این را داشته باشید که بگویید، “من تماس اشتباهی گرفتم” و موضع خود را تغییر دهید. یا فقط از خود دور شوید.

هنوز اطلاعاتی در مورد اثرات طولانی مدت سیگارهای الکترونیکی وجود ندارد پل الیس/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

با این حال، WHO و افرادی مانند Vestbo ادعا می کنند است علم را دنبال کنید – آنها فقط از کنار فرد سیگاری نگاه می کنند و آن را از روی یک رویکرد اجتماعی جامع ارزیابی می کنند.

هارتمن بویس، نویسنده بررسی کاکرین، موافق است که دیدگاه‌های مختلف می‌توانند به توضیح شکاف بین علمی که او تولید می‌کند و سیاست روی زمین کمک کنند.

«در بیشتر موارد، تصمیم [governments] سهام این نیست که “آیا به این فردی که سیگار می کشد باید یک سیگار الکترونیکی داده شود تا به ترک سیگار کمک کند؟” آنها در حال فکر کردن هستند، “آیا ما باید اجازه دهیم اینها در خواربار فروشی ها فروخته شوند؟” او گفت.

و البته، بیگ توتون (Big Tobacco) در هر بحثی درباره سیاست بخارپزی مطرح است. هارتمن بویس گفت: “تقریباً از برخی جهات بزرگترین مشکل شماره 1 است.”

برای بسیاری از طرفین بحث، استقبال صنعت دخانیات از سیگارهای الکترونیکی، بحث سیاسی را تغییر داده است. این فقط این واقعیت نیست که صنعت ویپ تولید می کند – اگرچه این کافی است تا بسیاری از ایده بازاریابی آنها را کنار بگذارند. این است که مشارکت این صنعت محصولات را تا حد امکان جذاب کرده است، و تشویق به جذب توسط افراد غیر سیگاری، از جمله کودکان – همان جمعیتی که همه موافقند نباید از آنها استفاده کنند.

بریتون گفت Big Tobacco “یک صنعت جاودانه و مذموم است که با اعتیاد و کشتن کودکان ثروتمند می شود” اما او گفت که آنها فقط دست خود را بالا نمی برند و به آن اعتراف نمی کنند. آنها تا زمانی که بتوانند به کسب درآمد از این راه ادامه می دهند.

و در حالی که وستبو طرف دیگری از بحث سیاسی را مطرح می کند، موافق است که دخالت بیگ توباکو مفید نیست.

او گفت که صنعت تنباکو آنقدر قدرتمند و مسلط است که از تمام ترفندهای قدیمی استفاده می کنند. “بنابراین، البته، اگر مخالف سیگارهای الکترونیکی نیستید، احتمالاً توسط صنعت تنباکو خریده شده اید یا فریب شما را خورده اید… این هیولای بزرگ در پس زمینه وجود دارد.”



دیدگاهتان را بنویسید