توییتر اکنون “X” است. معنی آن همین است.



تغییرات بزرگ در توییتر

01:21

با معرفی اپلیکیشنی که قبلاً توییتر نام داشت، اینترنت غوغا شد تغییر نام در طول آخر هفته. X.com اکنون به Twitter.com تغییر مسیر می دهد، اگرچه پلت فرم رسانه های اجتماعی هنوز کاربران را به “توئیت” دعوت می کند.

به گفته لیندا یاکارینو، مدیر عامل شرکت، این تغییر نام تجاری، گام دیگری در تحول مداوم توییتر است، یک حفره آبرسان اینترنت برای افراد بسیار مرتبط که آرزوی تبدیل شدن به اپلیکیشنی را دارند که «همه چیز» را انجام دهد.

او در این پلتفرم گفت: «X وضعیت آینده تعامل نامحدود است – با محوریت صدا، ویدیو، پیام‌ها و پرداخت/بانکداری – ایجاد یک بازار جهانی از ایده‌ها، کالاها، خدمات و فرصت‌ها». X با استفاده از هوش مصنوعی همه ما را به روش هایی که تازه تصور می کنیم به هم متصل می کند.

در اینجا به معنای تغییر برای X است زیرا ایلان ماسک در تلاش برای اختراع توییتر است که … در سال 2022 خریداری شده است به مبلغ 44 میلیارد دلار

ایلان ماسک لوگوی توییتر را از Bird به تغییر نام داد
یک کارگر پیام‌های یک تابلوی توییتر را که در بیرون از دفتر مرکزی توییتر در ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۳ در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا ارسال شده بود، حذف می‌کند.

گتی ایماژ


اکنون برنامه چه خواهد کرد؟

ماسک در مورد هدف خود مبنی بر تبدیل توییتر به یک برنامه به اصطلاح فوق العاده – چیزی شبیه به WeChat چین، صحبت کرده است. در حال حاضر، هیچ معادل آمریکایی وجود ندارد، اما کارشناسان صنعت برنامه‌ای را در نظر می‌گیرند که اساساً شامل هر کاری است که یک فرد می‌خواهد به صورت آنلاین انجام دهد.

Nii Ahene، مدیر ارشد استراتژی در شرکت بازاریابی Tinuiti گفت: «کاربران برنامه می‌توانند کارهای مختلفی را روی پلتفرم انجام دهند، چه گوش دادن به پادکست، چه خرید و چه تماشای ویدیو.

توییتر در حال حاضر به کاربران اجازه می دهد تا مانند پیشنهاد جدید قبلی، در مکالمات صوتی زنده، ارسال پیام های متنی طولانی تر و پخش جریانی ویدیویی شرکت کنند. مجری فاکس نیوز تاکر کارلسون به تازگی روی پلتفرم راه اندازی شده است. اگر تلاش توییتر برای اشتراک‌های پولی موفقیت‌آمیز باشد، در نهایت می‌تواند بخشی از درآمد اشتراک را با کاربران به اشتراک بگذارد.

آهن گفت: «از لحاظ نظری، می‌تواند به نسخه محبوب‌تری از Patreon یا سایر پلتفرم‌های مشابه تبدیل شود. باید دید که آیا آنها موفق خواهند شد – این دلیل نمی‌شود که مردم امروز به توییتر مراجعه کنند، بنابراین برای تغییر موقعیت شرکت… سرمایه‌گذاری و زمان قابل توجهی با یک تیم واقعاً ساختاریافته نیاز دارد.


موضوعات، توییتر، و اشباع سایت های شبکه های اجتماعی

04:15

حرف X چیست؟

به نظر می رسد ماسک به حرف X علاقه ای دیرینه دارد و اولین استارتاپ خود را X.com می نامد. (بعد از ادغام، این برنامه به PayPal تبدیل شد، اگرچه ماسک برای حفظ نام X تلاش کرد. والتر آیزاکسون.) پس از خرید توییتر، گزارش شده است که ماسک به ایزاکسون پیامک فرستاده است که “خیلی هیجان زده است که بالاخره X.com را همانطور که باید انجام می داد، با استفاده از توییتر به عنوان یک شتاب دهنده!”

Message X از دیگر تلاش‌های ماسک، از جمله پروژه اکتشاف فضایی SpaceX، اپلیکیشن هوش مصنوعی xAI که اخیراً راه‌اندازی شده و مدل X، یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های تسلا، برتری دارد. ماسک حتی به یکی از فرزندانش، فرزندی که با خواننده گریمز داشت، به نام X اشاره می کند.

او اخیراً در The Joe Rogan Experience گفت: «این فقط یک X است، حرف X» و نحوه تلفظ آن را توضیح داد. نام از X Æ A-xii Musk.

ماسک شش سال پیش مالکیت X.com را دوباره به دست آورد. او در ماه آوریل رسماً نام قانونی توییتر را به X Corp تغییر داد. در آخر هفته، X.com به Twitter.com هدایت شد و روز دوشنبه یک جرثقیل شروع به حذف آرم پرنده نمادین توییتر از دفتر مرکزی این شرکت در سانفرانسیسکو کرد. اما بلافاصله پس از شروع کار توسط پلیس متوقف شد.

ایلان ماسک لوگوی توییتر را از Bird به تغییر نام داد
یک کارگر پیام‌های حذف شده از تابلوی توییتر را در دفتر مرکزی توییتر در ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۳ در سانفرانسیسکو روی هم می‌گذارد.

گتی ایماژ


این برای توییتر چه معنایی دارد؟

در حال حاضر، تغییر نام این پلتفرم فقط یک تغییر نام است – هیچ ویژگی جدیدی معرفی نشده است، در حالی که استراتژی محصول مورد علاقه ماسک یعنی «ابتدا تبلیغات، تحویل بعد» حفظ شده است.

ماندیپ سینگ، تحلیلگر بلومبرگ، گفت: اما این تغییر نشان می دهد که ماسک احتمالاً در آینده نزدیک کنترل شرکت را حفظ خواهد کرد. سینگ گفت پس از اینکه ماسک در آوریل 2022 مسئولیت را بر عهده گرفت، برخی از ناظران فکر کردند که میلیاردر می تواند تغییراتی در توییتر ایجاد کند و به سرعت آن را به مالک دیگری منتقل کند.

او گفت: “این گزینه اکنون با توجه به تغییر نام از روی میز خارج شده است – من فکر نمی کنم که هیچ خریدار بالقوه دیگری اکنون آن را قبول کند.”

موانع چیست؟

مطمئناً راه‌های زیادی وجود دارد که یک «اپلیکیشن همه چیز» می‌تواند شکست بخورد، از گیج کردن کاربران تا دشوار کردن جذب تبلیغ‌کنندگان کافی.

“اگر به کارهایی که تسلا در زمینه تبلیغات انجام داده است نگاه کنید که بسیار کم است، [Musk’s] باور این است که یک محصول خوب خودش را می فروشد و نیازی به تبلیغ آن نیست. آرون گلدمن، مدیر بازاریابی Mediaocean، شریک تبلیغاتی توییتر، گفت: در این بین، برندها و شرکت‌های بزرگ زیادی دارید که میلیون‌ها دلار در توییتر خرج می‌کنند و متوجه خواهید شد که تفاوت وجود دارد.


موضوعات، توییتر، و اشباع سایت های شبکه های اجتماعی

04:15

تحلیلگران گفتند که گسترش این پلتفرم برای شامل مواردی مانند خرید و محتوای اشتراک پولی می‌تواند با ایجاد چندین جریان درآمد و کاهش وابستگی آن به تمایل شرکت‌های بزرگ برای خرج کردن پول، در درازمدت به رشد آن کمک کند.

در کوتاه مدت، ایجاد این قابلیت ها مستلزم سرمایه گذاری عظیم در پرسنل و زیرساخت ها خواهد بود. مشخص نیست که آیا این شرکت بود که عقب نشینی کرد یا خیر سه چهارم کارکنانش او اکنون درگیر چندین مورد است دعوا بر سر قبوض پرداخت نشده می تواند آن را ارائه دهد.

سینگ گفت: «سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه زیرساخت‌های ابری – ما در مورد 40 میلیارد دلار، 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اولیه صحبت می‌کنیم. توییتر به عنوان یک اپلیکیشن مستقل زیرساختی برای تبدیل شدن به یک اپلیکیشن برای همه چیز را ندارد.



دیدگاهتان را بنویسید