مقامات SAG-AFTRA اعتصاب را پس از پایان قراردادها بدون توافق جدید توصیه می کنند


به گفته اتحادیه، ضرب‌الاجل بازیگران هالیوود برای دستیابی به توافق با استودیوها و سرویس‌های استریم، روز پنجشنبه بدون اطلاع از برگزاری اعتصاب به پایان رسید و کمیته چانه‌زنی اتحادیه آنها به اتفاق آرا به توصیه به لغو رای داد.

انجمن بازیگران سینما – انجمن هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا ضرب الاجل چهارشنبه را در ساعت 11:59 بعد از ظهر به وقت محلی (PT) در زمان پایان قرارداد آنها برای دستیابی به توافق تعیین کرده است.

اما زمان بدون توافق فرا رسید و گذشت و SAG گفت که کمیته چانه زنی آن سپس به اتفاق آرا به توصیه کمیته ملی SAG رای داد تا اعتصاب کند. SAG گفت که انتظار می رفت این کمیته صبح پنجشنبه رای گیری کند.

اگر بازیگران اعتصاب کنند، رسماً به فیلمنامه نویسان در ستون های خارج از استودیوها و مکان های فیلمبرداری می پیوندند تا شرایط بهتری را از استودیوها و غول های استریمینگ مانند نتفلیکس و آمازون بدست آورند. این اولین بار از سال 1960 بود که این دو صنف همزمان دست به اعتصاب زدند.

اعضای انجمن نویسندگان آمریکا آنها از اوایل ماه می اعتصاب کرده اندکه تولید فیلم ها و سریال های تلویزیونی را هم در سواحل و هم در مراکز تولیدی مانند آتلانتا کند می کند.

موضوعاتی که در این مذاکرات وجود دارد شامل استفاده غیرقانونی از هوش مصنوعی و اثرات پرداخت باقیمانده ناشی از اکوسیستم جریانی است که در سال‌های اخیر ظهور کرده است.

بازیگران، از جمله فران درشر، رئیس SAG-AFTRA، برای هفته‌ها در همبستگی به نویسندگان پیوستند. اعتصاب بازیگران باعث می شود که بازیگران نتوانند روی دکورها کار کنند یا پروژه هایشان را تبلیغ کنند.

درشر در پیامی به اعضای اتحادیه پس از انقضای این پیمان ها گفت: “در طول دهه گذشته، غرامت شما به شدت به افزایش اکوسیستم استریمینگ آسیب رسانده است. علاوه بر این، هوش مصنوعی یک تهدید وجودی برای حرفه های خلاق است و همه بازیگران و مجریان سزاوار آن هستند. زبان قراردادی که آنها را در برابر بهره برداری از هویت و استعداد آنها بدون رضایت یا پرداخت محافظت می کند.”

انجمن تهیه کنندگان استودیوهای فیلم و تلویزیون بیانیه ای منتشر کرد و گفت: “ما عمیقاً ناامید هستیم که SAG-AFTRA تصمیم گرفته از مذاکرات کناره گیری کند. این انتخاب اتحادیه است نه ما. با انجام این کار، پیشنهاد تاریخی ما را رد کرده است. افزایش دستمزدها و افزایش‌های باقی‌مانده، سقف‌های قابل‌توجه بیشتر در کمک‌های بازنشستگی و سلامت، محافظت در برابر آزمون‌های آزمایشی، دوره‌های کوتاه‌تر ادامه کار، پیشنهاد انقلابی هوش مصنوعی که از شباهت‌های دیجیتالی بازیگران محافظت می‌کند، و موارد دیگر.”

اینکه آیا بازیگران فیلم «اپنهایمر» کریستوفر نولان در اولین اکران روز پنجشنبه لندن حضور خواهند داشت یا خیر، بستگی به این دارد که آیا بازیگران اعتصاب کنند یا خیر.

در یک رویداد عکس در روز چهارشنبه، ستاره مت دیمون گفت که بسیاری از بازیگران برای زنده ماندن به یک قرارداد عادلانه نیاز دارند، در حالی که همه امیدوار بودند که بتوان از اعتصاب جلوگیری کرد.

دیمون به آسوشیتدپرس گفت: «ما باید از افرادی که به نوعی در حاشیه هستند محافظت کنیم. و 26000 دلار در سال چیزی است که شما باید برای دریافت بیمه درمانی خود بپردازید. و بسیاری از افراد هستند که پرداخت های باقی مانده آنها را از آن آستانه عبور می دهد. و اگر این پرداخت های باقی مانده خشک شود، مراقبت های بهداشتی آنها نیز کاهش می یابد. این کاملا غیرقابل قبول است. ما نمی توانیم چنین چیزی را داشته باشیم.

اعتصاب قریب الوقوع بر هفتاد و پنجمین دوره جوایز امی سایه افکنده است. نامزدها روز چهارشنبه اعلام شدبا این حال، اعتصاب در ذهن بسیاری از نامزدها بود.

جسیکا چستین، برنده اسکار که روز چهارشنبه برای اولین بار برای بازی در نقش تامی وینت در فیلم جورج و تامی نامزد دریافت جایزه امی شد، گفت: «مردم ایستاده‌اند و می‌گویند: «این واقعاً کار نمی‌کند و باید به مردم حقوق منصفانه پرداخت شود.» ” برای AP گفت. «بسیار واضح است که پخش‌کننده‌های خاصی وجود دارند که واقعاً به نوعی نحوه کار و نحوه کار ما را تغییر داده‌اند، و قراردادها واقعاً با نوآوری‌هایی که اتفاق افتاده است مطابقت ندارند.»

دیدگاهتان را بنویسید