تایوان به دنبال کمک از اروپا برای محافظت از زیرساخت های دیجیتال در برابر تهدید چین است – POLITICO


برای گوش دادن به این مقاله روی پخش کلیک کنید

بیان شده توسط هوش مصنوعی.

تایوان می خواهد در صورت آسیب دیدن زیرساخت های ارتباطی اش از خاموشی کامل جلوگیری کند و از اروپا کمک می خواهد.

در ماه ژوئن، وزرای تایوانی از بروکسل و سایر کشورهای اروپایی، از جمله بریتانیا و لوکزامبورگ، به دنبال حمایت از تلاش‌ها برای ایجاد زیرساخت دیجیتال انعطاف‌پذیرتر و در صورت لزوم، ارتباطات کامل پشتیبان بودند. این تلاش در حالی صورت می‌گیرد که گزارش‌هایی مبنی بر اینکه تایوان به کشتی‌های چینی مظنون است که دو کابل زیردریایی را قطع کرده و در نتیجه اینترنت هزاران شهروند را قطع کرده است.

ما در حال آماده شدن برای انعطاف پذیری بیشتر هستیم. چرن-چی چن معاون وزیر اقتصاد تایوان در مصاحبه ای گفت: البته ارتباطات از نظر پایداری برای کل کشور بسیار مهم است.

او گفت که تایوان با شرکای خود “کار می کند” تا انعطاف پذیری خود را در این جبهه افزایش دهد و از سیستم های ارتباطات ماهواره ای به عنوان یکی از زمینه های همکاری نام برد. سیستم‌های اینترنت پهن باند ماهواره‌ای مانند Starlink ایلان ماسک و سیستم آینده اتحادیه اروپا IRIS2 از زمان شروع جنگ در اوکراین توجه‌ها را به خود جلب کرده‌اند و اهمیت داشتن ارتباطات پشتیبان را برجسته می‌کنند.

آدری تان، وزیر دیجیتال تایوان، مسئول راه اندازی یک شبکه ماهواره ای پشتیبان است. در اواسط ژوئن، او از ارائه دهنده ماهواره بریتانیایی OneWeb بازدید کرد. پس از بازدید او گزارش هایی به نقل از تانگ منتشر شد مبنی بر اینکه OneWeb تا پایان سال جاری اینترنت ماهواره ای را به تایوان ارائه می دهد.

با این حال، هر دو وزیر از تایید اینکه آیا این تلاش‌ها با هدف آماده‌سازی برای سناریویی است که در آن چین کابل‌های اینترنت زیردریایی جزیره را قطع می‌کند، خودداری کردند.

چن در پاسخ به سوالی درباره خطر قطع کابل‌های زیردریایی توسط چین، گفت: «تمرین‌های اضطراری وجود دارد» اما افزود که «یک تهدید خاص نظامی فوری» نمی‌بیند. بیانیه مطبوعاتی منتشر شده پس از بازدید تانگ از OneWeb نشان می دهد که تایوان سال ها با “ابهاماتی مانند زلزله و نیروهای خارجی” روبرو بوده است.

در این گزارش آمده است: «در صورت بروز شرایط اضطراری، این احتمال وجود دارد که تایوان به دلیل آسیب به کابل زیردریایی دچار اختلال در ارتباطات شود.

OneWeb تنها ارائه دهنده ماهواره اروپایی نیست که تایوان با آن تماس گرفته است. در جریان بازدید از بروکسل در اواخر ژوئن، تان اشاره کرد که این کشور قبلاً با ارائه دهنده شبکه ماهواره ای SES مستقر در لوکزامبورگ کار می کرد. این مشارکت بر اساس درخواست دولت تایوان برای “بازیابی سریع سرویس های ابری در صورت وقوع بلایای طبیعی” است که برای آن SES و مایکروسافت یک شبکه خصوصی 5G ایجاد کردند.

سوزان اونگ، مسئول روابط رسانه ای در SES، می گوید که شبکه های میدانی به طور ناگهانی ممکن است از بین بروند، به ویژه در مناطق مستعد بلایای طبیعی. وی افزود که در جریان این تظاهرات، اداره آتش نشانی تایوان به این نتیجه رسید که در صورت وقوع یک بلای طبیعی، می تواند به شبکه ماهواره ای تکیه کند.

چن گفت که “پروژه های همکاری ماهواره ای با کشورهای اروپایی” وجود دارد، اما مشخص نکرد کدام یک. هفته گذشته، لیتوانی، شاهین قدیمی چین، از استراتژی جدیدی برای آسیا پرده برداری کرد که در آن اعلام کرد که می خواهد همکاری های فناوری و پایداری خود را با تایوان تقویت کند.

تایوان برای بهبود انعطاف پذیری خود با شرکای خود کار می کند | سام یه / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

تایوان همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا در مورد مسائل امنیت سایبری با یکدیگر همکاری کنند و یکدیگر را از برخی تهدیدات آگاه کنند. تان در رویدادی در بروکسل در اواخر ژوئن گفت: «اگر چندین تهدید وجود داشته باشد که اکوسیستم‌های مختلف را هدف قرار می‌دهد، می‌توانیم اشتراک‌گذاری نشانگر تهدید را راه‌اندازی کنیم.

تنگ در همین روز با مدیریت کل کمیسیون شبکه ارتباطات نیز جلسه ای برگزار کرد. کمیسیون از اظهار نظر در مورد اینکه آیا در این نشست درباره مشارکت احتمالی تایوان در شبکه ماهواره ای آماده به کار اتحادیه اروپا بحث شده است یا خیر، خودداری کرد.

کمیسیون به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.



دیدگاهتان را بنویسید