جدول زمانی: ناپدید شدن مایا میلت


این مقاله در ابتدا در 18 فوریه 2022 منتشر شده است.

مایا میلت39 ساله، در ژانویه 2021 ناپدید شد. قبل از گم شدنش بین او و شوهرش چه می گذشت و طلسم نویسی چه ربطی به آن دارد؟

7 ژانویه 2021: آخرین حضور مایا میلت

مایا میلت
مایا میلت

ماریکریس دروآیله


مادر سه فرزند، مایا (می) میلیت 39 ساله بود که آخرین بار در یک ویدئوی نظارتی در خانه اش در چولا ویستا، کالیفرنیا دیده شد.

8-9 ژانویه 2021: ماجا کجاست؟

لری میلت
لری میلت

ماریکریس دروآیله


لری میلت، شوهر 21 ساله مایا، آخرین کسی بود که مایا را دید. وقتی از مایا پرسیدند، او داستان‌های مختلفی را برای خانواده‌اش تعریف کرد که ممکن است کجا رفته باشد.

9 ژانویه 2021: “به یافتن مایا کمک کنید”

millete-03.jpg

ماریکریس دروآیله


پس از دو روز بی خبری از مایا، خواهرش ماریکریس دروآیلت گم شدن او را به پلیس چولا ویستا گزارش داد. خانواده و دوستان برای انتشار خبر ناپدید شدن او بروشورهایی تهیه کردند.

10 ژانویه 2021: خانواده ای نگران

ریچارد و ماریکریس درویله
ریچارد و ماریکریس درویله

اخبار سی بی اس


خواهر بزرگتر مایا، ماریکریس و همسرش ریچارد دروآیلت، امیدوار بودند که مایا خوب باشد، اما می‌گویند که می‌دانستند وقتی مایا در جشن تولد دخترش حاضر نشد، واقعاً اتفاق وحشتناکی رخ داده است.

11 ژانویه 2021: کمک اضافی

بیلی اسمال
وکیل بیلی لیتل

اخبار سی بی اس


وکیل بیلی لیتل، بازپرس سابق دفاع جنایی نیروی دریایی ایالات متحده، در مورد ناپدید شدن مایا شنید و می خواست کمک کند. در 11 ژانویه 2021، لیتل به خانه میلت رفت و به دنبال سرنخ‌هایی گشت. او می گوید لری میلت به نظر می رسید به همسرش اهمیت نمی داد و به نظر می رسید خانه را بیرون می آورد.

13 ژانویه 2021: امیدوار بمانید

مایا و لری میلت
مایا و لری میلت

ماریکریس دروآیله


لری میلت از طریق تلفن به رسانه های محلی گفت: “دوستت دارم عزیزم، فقط به خانه بیا.” من هنوز امید زیادی دارم که (با) این همه پوشش رسانه ای، او حاضر شود و بگوید: “هی، تو خوب هستی.” در همان روز، دوستان، خانواده و همسایگان مایا را در پارک کوه سن میگل جستجو کردند.

23 ژانویه 2021: حکم جستجو صادر شد

خانه ارزن
دو هفته پس از ناپدید شدن مایا، اداره پلیس چولا ویستا خانه میلت را در چولا ویستا، کالیفرنیا جستجو کرد.

اخبار سی بی اس


اداره پلیس چولا ویستا حکم بازرسی خانه مایا و لری میلت را صادر کرد. هدف به دست آوردن شواهدی بود که به یافتن مایا منجر شود. بازرسان تعدادی از اسلحه های لری را کشف و ضبط کردند.

5 فوریه 2021: “او را به خانه ببر”

کنفرانس مطبوعاتی مایا میلت
خانواده مایا علناً برای یافتن او درخواست کمک می کنند.

اداره پلیس چولا ویستا/فیس بوک


اداره پلیس چولا ویستا و خانواده مایا در یک کنفرانس مطبوعاتی برای یافتن مایا درخواست کمک کردند. “لطفا او را به خانه بیاورید.” ماریکریس دروآلت فریاد زد. “اگر اطلاعاتی دارید لطفا کمک کنید خواهرم را پیدا کنیم…”

فوریه 2021: داوطلبان جستجوی اختصاصی

به یافتن جویندگان مایا کمک کنید
گروه های جستجو شامل ده ها دوست، اعضای خانواده، همکاران مایا و حتی غریبه ها بودند. آنها شروع به جستجوی او در مناطق بیابانی وسیع در شرق چولا ویستا، نزدیک مرز آریزونا کردند.

به یافتن مایا/اینستاگرام کمک کنید


از زمان ناپدید شدن مایا، گروهی به نام “Help Find Maya” به دنبال بیشترین تعطیلات آخر هفته او بودند. این گروه مناطقی را در پارک ایالتی صحرای آنزا-بورگو، دریاچه‌های اوتای و جاده دره مارون جستجو کرد.

مارس 2021: طلسم

قربانگاه خون ارزن
محراب خونین لری میلت

بیلی اسمال


بیلی لیتل می گوید شواهدی پیدا کرده است که لری میلت را نشان می دهد طلسم هایی که از طریق اینترنت خریداری شده اند. به گفته لیتل، لری ابتدا طلسم هایی را امتحان کرد تا مایا دوباره عاشق او شود. اما به گفته پلیس، با بدتر شدن مشکلات زناشویی این زوج، لری در نهایت می خواست به او صدمه بزند. او بعداً از طلسم‌کننده پرسید: «لطفاً می را تنبیه کنید و آنقدر او را ناتوان کنید که نتواند از خانه خارج شود. زمان درآوردن دستکش هاست.”

7 مه 2021: تسلیم سلاح گرم

انبار اسلحه لری میلت
به لری میلت دستور منع سلاح گرم صادر شد و مجبور شد اسلحه را به مقامات تحویل دهد.

دادگاه عالی سن دیگو


طی تحقیقات اداره پلیس چولا ویستا، احکام بازرسی چندگانه در خانه میلت صادر شد. در 7 مه 2021، برای لری میلیت دستور منع شد و مجبور شد سلاح های گرم بیشتری را به مقامات تحویل دهد.

19 اکتبر 2021: لری میلت دستگیر شد

ارزن-12.jpg
در اکتبر 2021، لری میلت به دلیل قتل همسرش دستگیر شد. او اعتراف به بی گناهی کرد

اخبار سی بی اس


نه ماه پس از ناپدید شدن او، لری میلت به جرم قتل همسرش مایا دستگیر شد. او خود را بی گناه دانست و همچنان مدعی است که داوطلبانه خانواده خود را ترک کرده و ترک کرده است.

30 اکتبر 2021: #TeamMaya

ارزن-13.jpg
وقتی از کری پارک پرسیده شد که چرا به جستجوی فردی که نمی‌شناسد کمک می‌کند، کری پارک به جاناتان ویگلیوتی، خبرنگار CBS، می‌گوید: «این باید یک تلاش جامعه باشد… شما فقط می‌خواهید این خانواده را خیلی بد ببندید… و به همین دلیل است که ما اینجا هستیم. به همین دلیل ما همچنان می آییم. آنها لیاقتش را دارند… مایا لیاقتش را دارد.»

CBS News/سیندی سزار


بسیاری از داوطلبان فداکار، مانند کری پارک، هرگز مایا را ملاقات نکرده اند. او و دیگران ساعت ها رانندگی می کنند تا به سایت های جستجو برسند و روزها را به دنبال مایا گذرانده اند. «فقط سخت است. منظورم این است که شما بسیار ناامید هستید که این خانواده را تعطیل کنید.” “و من فقط می خواهم او را به خانه بیاورم.”

7 ژانویه 2022: یک سال بعد

پوستر گمشده مایا میلت
مایا میلت آخرین بار در 7 ژانویه 2021 در چولا ویستا، کالیفرنیا دیده شد.

ماریکریس دروآیله


پس از یک سال بدون مایا، انجمن Help Find Maya کالایی را ایجاد کرد، مراسم‌های شبانه‌روزی، تجمع‌ها برگزار کرد و بیش از 50000 دلار برای جستجو جمع‌آوری کرد. آن‌ها کدهای QR را روی آگهی‌ها قرار می‌دهند تا مردم برای اطلاعات بیشتر اسکن کنند و داوطلبان را استخدام کنند.

عدالت برای مایا

مایا میلت
خانواده و دوستان مایا میلت اصرار داشتند که او داوطلبانه فرزندانش را ترک نکرد.

ماریکریس دروآیله


از هر کسی که اطلاعاتی در مورد ناپدید شدن مایا دارد خواسته می‌شود که با بازدارنده جنایت شهرستان سن دیگو تماس بگیرد. 888-580-8477 یا اداره پلیس چولا ویستا در 619-691-5139.

دیدگاهتان را بنویسید