ساندی تایمز – سیاست: بن والاس از سمت وزیر دفاع بریتانیا کناره گیری می کند



او به روزنامه ساندی تایمز گفت، بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا قصد دارد در ترمیم کابینه بعدی دولت را ترک کند و در انتخابات عمومی بعدی شرکت نخواهد کرد.

این روزنامه در اواخر روز شنبه گزارش داد که والاس نخست وزیر ریشی سوناک را در 16 ژوئن از برنامه های خود مطلع کرد، اما امیدوار بود که این خبر را در اواخر تابستان اعلام کند. انتظار می‌رود کابینه تا سپتامبر تغییر کند.

والاس گفت: دفعه بعد نمی ایستم. این روزنامه گفت، اما او حضور “پیش از موعد” و اجبار یک انتخابات میان دوره ای دیگر را رد کرد.

والاس که از ژوئیه 2019 رئیس دفاع است، به این روزنامه گفت: “من در سال 1999 در پارلمان اسکاتلند وارد سیاست شدم. این 24 سال است.”

این تحول چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که والاس به‌طور بحث‌انگیز گفت که اوکراین باید تأکید بیشتری بر «قدردانی» از «سیاستمداران مشکوک» در ایالات متحده و سایر کشورهای متحد داشته باشد که ممکن است به طور کامل در مورد نیاز به حفظ حمایت نظامی و اقتصادی از کیف در حین دفاع قانع نباشند. . کشور تهاجم روسیه

والاس در اجلاس ناتو در لیتوانی در 12 ژوئیه به خبرنگاران گفت: “در اینجا یک کلمه احتیاط مختصر وجود دارد که دوست داشته باشید یا نخواهید مردم می خواهند قدردانی را ببینند.”

سوناک مجبور شد تلاش کند تا آشفتگی دیپلماتیک ناشی از اظهارات والاس را آرام کند. نخست وزیر گفت که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین “بارها” از متحدان کی یف قدردانی کرده است.

نام والاس در ترکیبی از نامزدهای احتمالی برای دبیرکلی بعدی ناتو قرار داشت، پیش از اینکه اتحاد دفاعی در اوایل جولای با تمدید یک سال دوره ینس استولتنبرگ موافقت کرد.



دیدگاهتان را بنویسید