ستارگان «اپنهایمر» به دلیل اعتصاب بازیگران از اکران خارج شدند


بازیگران پر ستاره «اپنهایمر» اولین نمایش فیلم در لندن را در اوایل پنجشنبه به عنوان اتحادیه بازیگران هالیوود ترک کردند. او اولین ضربه بزرگ خود را انجام داد در بیش از 40 سال

کریستوفر نولان کارگردان فیلم به تماشاگران در داخل تئاتر گفت: امیلی بلانت، مت دیمون، کیلیان مورفی و فلورانس پوگ روز پنجشنبه بیرون از سینما ODEON Luxe Leicester Square روی فرش قرمز رفتند، اما سپس قبل از نمایش فیلم از آن خارج شدند.

نولان گفت: “باید اعتراف کنیم، من آنها را قبلا روی فرش قرمز دیده بودم.” او گفت از بازیگران متأسفانه، آنها برای آنچه که ما معتقدیم اعتصاب قریب الوقوع SAG (انجمن بازیگران سینما) است، خواهند نوشت و به یکی از اتحادیه های من، انجمن نویسندگان، در مبارزه برای دستمزد منصفانه برای اعضای کارگرشان می پیوندند.

اولین نمایش اوپنهایمر در لندن
مت دیمون، امیلی بلانت، کیلیان مورفی و فلورانس پوگ در اولین نمایش لندن “Oppenheimer” در میدان Odeon Luxe Leicester در 13 ژوئیه 2023 شرکت کردند.

Wiktor Szymanowicz/Agenzia Anadolu از طریق Getty Images


پس از ماه‌ها مذاکره با استودیوهای هالیوودی که نتوانستند قرارداد جدیدی برای فیلم و تلویزیون منعقد کنند، SAG-AFTRA که حدود 160000 عضو دارد، جمعه نیمه شب در ساحل غربی دست به اعتصاب زد و به حدود 11000 عضو انجمن نویسندگان آمریکا پیوست. . که قبلاً در صف های تظاهرات بودند از ابتدای اردیبهشت

این اولین بار از سال 1960 است که هم بازیگران و هم نویسندگان هالیوود به طور همزمان اعتصاب می کنند.

انجمن بازیگران سینما آخرین بار در سال 2000 به دلیل قرارداد تبلیغاتی خود اعتصاب کرد، اما این اولین بار است که از سال 1980 بر سر قرارداد فیلم و تلویزیون خود منعقد می کند.

بر اساس قوانین اعتصاب اتحادیه صادر شده در روز پنجشنبه، بازیگران مجاز به تبلیغ آثار خود از طریق اولین نمایش، مصاحبه، حضور شخصی، همایش ها، نمایشگاه های هواداران یا جشنواره ها نیستند.

دیمون در صحبت با ددلاین روی فرش قرمز قبل از ترک نمایش، گفت که از تصمیم برای اعتصاب حمایت می‌کند، اما اذعان کرد که این اقدام برای اتحادیه‌های خواهر ما، از جمله اتحاد بین‌المللی کارمندان صحنه تئاتر، IATSE، که نماینده آن است، “بی‌رحمانه خواهد بود.” ده ها هزار کارگر زیر خط فیلم و تلویزیون، مانند تدوینگرها، اپراتورهای دوربین، طراحان صحنه و گریپ.

دیمون گفت: “هیچکس خواهان توقف کار نیست.” “اما اگر رهبری ما می‌گوید که این معامله منصفانه نیست، پس باید محکم بمانیم تا زمانی که به توافقی عادلانه برای بازیگران شاغل دست پیدا کنیم. این تفاوت بین داشتن مراقبت‌های بهداشتی یا نداشتن برای بسیاری از بازیگران است. و ما آنها را وادار کن آنچه را که حقشان است انجام دهند.”

از جمله نکاتی که هم برای بازیگران و هم نویسندگان وجود دارد، بقایای سرویس‌های پخش و استفاده از آن‌ها است هوش مصنوعی.

اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون، گروهی که نماینده همه استودیوهای بزرگ هالیوود – از جمله پارامونت مادر CBS News است – در بیانیه ای گفت که این اعتصاب “انتخاب اتحادیه بود، نه ما”.

در یک کنفرانس خبری پنجشنبه، فران درشر، رئیس SAG-AFTRA، از استودیوها انتقاد کرد و گفت که آنها “از فقر حمایت می کنند، از چپ و راست پول از دست می دهند، در حالی که میلیون ها دلار به مدیران اجرایی خود می دهند. آنها در سمت اشتباه تاریخ قرار دارند. همین لحظه.”



دیدگاهتان را بنویسید