هشدار Spare The Air تا 22 جولای تمدید شد



به گفته مقامات، موج گرمای کوتاهی که بار دیگر قسمت‌های دوردست منطقه خلیج و دود ناشی از آتش‌سوزی مسطح در جنوب اورگان را فرا خواهد گرفت، هشدار Spare the Air را تا روز شنبه تمدید کرده است.

منطقه مدیریت کیفیت هوای منطقه خلیج در ظهر تصمیم خود را اعلام کرد و گفت مه دود در منطقه ناسالم است. آنها از ساکنان خواستند در خانه بمانند و از استفاده از وسایل نقلیه خودداری کنند.

به گزارش سرویس ملی هواشناسی، انتظار می‌رود روز شنبه، یک روز پس از افزایش دما، کثیف‌ترین هوا باشد. انتظار می‌رفت که برنت‌وود (107 درجه) و ونوت کریک (101) دو گرم‌ترین نقطه در شهرستان کنترا کوستا در روز جمعه باشند. انتظار می رفت لیورمور (103) رهبری شهرستان آلامدا را بر عهده بگیرد. و مورگان هیل (101) گرم ترین نقطه در شهرستان سانتا کلارا پیش بینی شد.

توصیه گرمایی برای آن مناطق تا ساعت 11 شب شنبه اجرا شد.

بقیه منطقه معتدل باقی ماند و دماسنج جمعه احتمالاً به 90 درجه در سن خوزه خواهد رسید. 88 در ریچموند؛ 80 در سان متئو؛ 79 در اوکلند; و 72 در سانفرانسیسکو.

کیفیت هوا در سراسر منطقه در روز جمعه عمدتاً نسبتاً سالم بود، به این معنی که ذرات معلق بین 51 تا 100 بود. روز شنبه پیش بینی می شد که برخی از مناطق این منطقه به عدد حداقل 101 برسد، یعنی هوا برای کسانی که مشکلات تنفسی دارند ناسالم است.

این منطقه چهار هشدار Spare the Air از 13 جولای و شش مورد در سال 2023 صادر کرده است.

پیش بینی می شود که خنک شدن منطقه از روز یکشنبه آغاز شود. پیش‌بینی‌کنندگان خدمات هواشناسی گفتند که انتظار می‌رود فشار کم باعث تسکین برخی از هوای دودآلود اورگان شود زیرا دما در طول هفته کاهش می‌یابد.

آتش مسطح بیش از 15000 هکتار را سوزانده است.

دیدگاهتان را بنویسید